» فیلم و سریال » باکس آفیس » توسعه‌دهنده Palworld به دلیل عدم تمایل بازیکنان، از هوش مصنوعی مولد استفاده نمی‌کند | موبوگیم
توسعه‌دهنده Palworld به دلیل عدم تمایل بازیکنان، از هوش مصنوعی مولد استفاده نمی‌کند | موبوگیم
باکس آفیس

توسعه‌دهنده Palworld به دلیل عدم تمایل بازیکنان، از هوش مصنوعی مولد استفاده نمی‌کند | موبوگیم

19 ژوئن 2026 0019

مدیر روابط عمومی و انتشارات شرکت Pocketpair اعلام کرد که هنرمندان این استودیو ترجیح می‌دهند آثار خود را بدون کمک هوش مصنوعی و به صورت مستقل خلق کنند.

در حالی که استفاده از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) به موضوعی جنجالی در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است، جان باکلی، مدیر روابط عمومی و انتشارات شرکت Pocketpair، نیز وارد این بحث شده است. باکلی در گفتگو با رسانه گیمز‌رادار اعلام کرد که آن‌ها به این دلیل از هوش مصنوعی مولد استفاده نمی‌کند که بازیکنان خواهان آن نیستند. او در این رابطه گفت:

وقتی بازیکنان آن را نمی‌خواهند، فکر می‌کنم کار تمام است، این‌طور نیست؟ دیگر بحث چندانی باقی نمی‌ماند.

اگرچه این استدلال ساده ممکن است برای توسعه‌دهنده بازی Palworld کافی به نظر برسد، اما باکلی اذعان کرده که شاید این دلیل برای سایر تیم‌های توسعه‌دهنده متقاعدکننده نباشد. او در ادامه، روندهای فعلی بازار در حمایت از هوش مصنوعی مولد را در بلندمدت ناپایدار دانست. او افزود:

مطمئنم برخی افراد از آن استفاده می‌کنند، اما این فناوری واقعا به کار ما نمی‌آید. من شخصا نمی‌توانم تصور کنم که هوش مصنوعی هرگز نقش خیلی برجسته‌ای پیدا کند. یقین دارم شرکت‌هایی، به‌ویژه برخی شرکت‌های بزرگ، وجود دارند که شاید برای صرفه‌جویی در زمان از آن استفاده می‌کنند؛ دقیقا نمی‌دانم. من واقعا فکر نمی‌کنم هوش مصنوعی مولد آینده زیادی داشته باشد؛ نمی‌خواهم آن را یک حباب بنامم، اما نمی‌دانم تا چه زمانی می‌تواند به این روند ادامه دهد. حتی پلتفرم استیم نیز تا حدودی در برابر آن مقاومت می‌کند.

باکلی در ادامه خاطرنشان کرد که Pocketpair در حال حاضر هنرمندان داخلی زیادی در استودیو دارد. آن‌ها دوست دارند کارها را خودشان انجام دهند. هیچ دلیلی وجود ندارد که آن‌ها را به خاطر جایگزینی با یک هوش مصنوعی کنار بگذاریم. این کار صرفا بی‌معنی به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد او تمجید چندانی نیز از بازی‌هایی که با استفاده از دارایی‌های گرافیکی تولیدشده توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، نمی‌کند. باکلی گفت:

حتی خود من که در این صنعت فعالیت دارم، ناخودآگاه با دیدن آن‌ها احساس تاسف می‌کنم و می‌گویم چرا؟ بقیه بازی شما که خوب به نظر می‌رسد، آیا واقعا نیاز بود…؟ فکر می‌کنم این نگرش تا مدت‌ها پابرجا خواهد بود. به نظرم مردم به این آثار نگاه خواهند کرد و خواهند گفت آیا واقعا لازم بود این کار را بکنید؟ نمی‌توانستید خودتان آن را انجام دهید؟

باکلی در خصوص اینکه آیا احتمال دارد تغییر موضعی در استراتژی‌های بازاریابی رخ دهد که بر اساس آن استودیوها اعلام کنند در ساخت بازی‌هایشان از هوش مصنوعی مولد استفاده نشده است، دیدگاه خوش‌بینانه‌تری دارد. او اضافه کرد:

نمی‌دانم آیا اکنون باید شروع به اعلام این موضوع کنیم که این اثر ۱۰۰ درصد ساخت دست بشر است یا خیر. به نظر من همه ما باید فرض را بر این بگذاریم که بازی‌ها توسط انسان‌ها ساخته شده‌اند، مگر اینکه خلاف آن اعلام شود. فکر کردن به اینکه ممکن است کار به اینجا ختم شود، کمی ویران‌شهرگونه است؛ اینکه مجبور شویم در بخش توضیحات استیم بنویسیم این بازی توسط انسان‌ها ساخته شده است. تفکر درباره این موضوع واقعا غم‌انگیز است.

او ادامه داد:

نمی‌گویم من این‌طور هستم، اما برخی بازارها نسبت به سایرین تمایل بسیار بیشتری برای انطباق با این فناوری دارند و فکر می‌کنم تقابل اصلی در همین نقطه شکل خواهد گرفت. دو تا سه سال آینده، شاهد تقابل بزرگ‌تری در این زمینه خواهیم بود. قطعا فکر می‌کنم مردم در غرب تا مدتی به شدت با آن مخالفت خواهند کرد.

منبع: gamefa.com

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×