» فیلم و سریال » باکس آفیس » هیدئو کوجیما: ناشران ایده من برای بازی OD را دیوانه‌وار می‌دانستند
هیدئو کوجیما: ناشران ایده من برای بازی OD را دیوانه‌وار می‌دانستند
باکس آفیس

هیدئو کوجیما: ناشران ایده من برای بازی OD را دیوانه‌وار می‌دانستند

24 ژوئن 2026 0012

هیدئو کوجیما جزئیات جدیدی از بازی OD را به اشتراک گذاشته است. این بازی ترسناک با همکاری مستقیم ایکس باکس در دست توسعه قرار دارد.

او علاوه بر اینکه OD را یک سیستم جدید در بازی‌سازی می‌نامد، می‌گوید که در این بازی قابلیتی برای گیمرهایی در نظر گرفته است که بیش از حد می‌ترسند.

کوجیما در گفتگو با مجله Entertainment Weekly اظهار داشت که هدفش از ساخت این بازی، خلق تجربه‌ای نو و متفاوت بوده است. او اشاره کرد که ایده‌ اولیه OD را سال‌ها پیش، در زمان توسعه نسخه‌ اول بازی Death Stranding در ذهن پرورانده بود.

او این ایده را به افراد و شرکت‌های متعدد صنعت بازی پیشنهاد داد، اما پاسخ همگی یکسان بود. وی در این باره می‌گوید:

همه به من می‌گفتند که دیوانه هستم و مفهوم بازی را درک نمی‌کنند و معتقد بودند که قادر به اجرای چنین ایده‌ای نخواهند بود.

پروژه OD در نهایت تحت مدیریت فیل اسپنسر، مدیرعامل سابق بخش گیمینگ مایکروسافت، تایید شد و چراغ سبز دریافت کرد. اکنون آشا شارما، مدیرعامل جدید ایکس‌ باکس، OD را یک بازی به‌شدت تاثیرگذار توصیف کرده و آن را نماینده نوع جدیدی از بازی‌ها قلمداد می‌کند.

تریلرهای منتشر شده نشان می‌دهند که OD یک تجربه تک‌نفره و به‌شدت ترسناک خواهد بود. کوجیما تایید کرد که که می‌خواهد بازی را «تا حد ممکن ترسناک» کند، اما همزمان سیستمی را برای افرادی طراحی کرده است که بیش از حد می‌ترسند.

وی در این باره گفت:

برای کسانی که ممکن است وقتی بازی بیش از حد ترسناک می‌شود، دست از بازی کردن بکشند، سیستمی طراحی کرده‌ام که به آن‌ها اجازه دهد به پیشروی در بازی ادامه دهند. نمی‌توانم جزئیات بیشتری بدهم، چون باعث لو رفتن مکانیسم این سیستم می‌شود و احتمالاً به دلیل افشای اطلاعات محرمانه به دردسر بیفتم.

در بازی OD، بازیگرانی همچون Sophia Lillis، Hunter Schafer و Udo Kier فقید حضور دارند. کوجیما بر این پروژه، با همکاری سونی روی ساخت بازی اکشن جاسوسی Physint کار می‌کند.

منبع: gamefa.com

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×