توسعهدهنده اخراجشده GTA 6 میگوید تجربه بازی احتمالاً خاطرات تلخی را برایش زنده خواهد کرد | موبوگیم
جک هاکسبی، از اعضای سابق تیم تضمین کیفیت (QA) راکستار گیمز که سال گذشته از این شرکت اخراج شد، میگوید هنوز مطمئن نیست پس از عرضه GTA 6 حاضر به تجربه این بازی باشد، زیرا به اعتقاد او، این اثر خاطرات ناخوشایندی را برایش تداعی خواهد کرد.
راکستار سال گذشته پس از اخراج حدود ۳۰ توسعهدهنده، با موجی از انتقادها روبهرو شد. اتحادیه مستقل کارگران بریتانیا (IWGB) این شرکت را به «ممانعت غیرقانونی از تشکیل اتحادیه» متهم کرد و مدعی شد تمامی کارکنان اخراجشده یا عضو اتحادیه بودند یا در روند تشکیل آن مشارکت داشتند.
هاکسبی در گفتوگو با BBC درباره احتمال تجربه GTA 6 گفت:
واقعاً نمیدانم که این بازی را تجربه خواهم کرد یا نه. قطعاً فکر نمیکنم آن را بخرم. شخصاً بعید میدانم بتوانم خودم را راضی به انجام این کار کنم. البته بسیاری از دوستانم احتمالاً نسخهای از بازی را از شرکت هدیه میگیرند و افراد زیادی هم آن را خریداری خواهند کرد.
او در ادامه افزود:
احتمالاً زمانی آن را بازی خواهم کرد، اما واقعاً سخت است که از حالا چیزی بگویم. شاید بخواهم بنشینم و بازی را شروع کنم، اما احساس کنم اصلاً در حالوهوایش نیستم. احتمالاً فقط خاطرات تلخ زیادی را برایم زنده خواهد کرد. مطمئن نیستم، اما واقعیت این است که بارها به این موضوع فکر کردهام.
اتحادیه IWGB سال گذشته راکستار را به مقابله غیرقانونی با تشکیل اتحادیههای کارگری متهم کرد. براساس این ادعا، حدود ۳۰ توسعهدهنده در بریتانیا و کانادا که یا عضو اتحادیه بودند یا در تلاش برای تشکیل آن نقش داشتند، از شرکت اخراج شدند. در مقابل، راکستار اعلام کرد دلیل این اخراجها انتشار «اطلاعات محرمانه» بوده است، هرچند این شرکت تاکنون مشخص نکرده که دقیقاً چه اطلاعاتی افشا شده بودند.
منبع: gamefa.com


