کارکنان یوبیسافت بارسلونا، به خاطر اخراج ۵۱ توسعهدهنده، اعتصاب میکنند | موبوگیم
کارکنان یوبیسافت بارسلونا از طریق کمیته هماهنگی اتحادیه کارکنان صنعت بازیهای ویدیویی اعلام کردهاند که در واکنش به تصمیم شرکت برای تعدیل ۵۱ نفر از نیروهای این استودیو، دست به اعتصاب خواهند زد.
این اعتصاب قرار است در روزهای سهشنبه و پنجشنبه از ۹ تا ۲۵ تیر (۳۰ ژوئن تا ۱۶ جولای) برگزار شود. در مجموع طی سه هفته، شش نوبت اعتصاب انجام خواهد شد.
این اقدام اعتراضی پس از آن صورت میگیرد که یوبیسافت در اوایل همین ماه میلادی از اجرای مرحله تازهای از بازسازی ساختار خود خبر داد. بر اساس این تصمیم، ۵۱ نفر از کارکنان یوبیسافت بارسلونا که حدود ۲۸ درصد از کل نیروی انسانی این استودیو را تشکیل میدهند، شغل خود را از دست خواهند داد.
اعتصابکنندگان خواستار مذاکره و تصویب یک توافقنامهی الزامآور جدید برای استودیو هستند؛ توافقی که ادامه همکاری و حفظ موقعیت شغلی ۵۱ کارمند تحت تأثیر این تصمیم را تضمین کند.
یکی دیگر از درخواستها، تعهد قطعی شرکت به جلوگیری از اجرای هرگونه فرآیند اخراج جمعی کارکنان برای دستکم پنج سال آینده است.
کارکنان همچنین خواهان اجرای فوری و کامل ارتقاهای شغلی توافقشدهای هستند که به گفته آنها، شرکت بهصورت یکجانبه اجرای آنها را متوقف کرده است.
از دیگر مطالبات مطرحشده، بازگشت بدون هیچ قید و شرط به مدل دورکاری است؛ مدلی که بر اساس آن کارکنان بتوانند تا ۶۰ درصد از روزهای کاری هر ماه را از خانه فعالیت کنند تا تعادل بهتری میان کار و زندگی شخصی برقرار شود.
اعتصابکنندگان همچنین خواهان از سرگیری و بازنگری رسمی برنامه افزایش حقوق، بهبود شرایط دستمزد و همچنین ارتقای بسته مزایای رفاهی کارکنان هستند.
در تازهترین موج تعدیل نیرو، استودیوهای یوبیسافت وینیپگ و یوبیسافت بلگراد نیز بهطور کامل تعطیل شدند. این مرحله از برنامه کاهش هزینههای یوبیسافت، در مجموع حدود ۳۸۰ نفر از کارکنان این شرکت را تحت تأثیر قرار داده است.
منبع: gamefa.com


